klikk !!!!! klikk !!!!! klikk !!!!!


I made this widget at MyFlashFetish.com.

SELAMAT DATANG DEKAT MUHAMMAD AZRI BIN MAZLAN BLOGGER DAN SAYA HARAP ANDA SEMUA DAPAT MEMANFAAT BLOG INI DENGAN SEBAIK-BAIKNYA TERIMA KASIH

Thursday, June 16, 2011

Tips Nak Berhenti Merokok


Sebagai pendahuluan, saya nak tanya (bagi yang merokok termasuk saya sendiri :

Kenapa kita merokok ?
Apa yang membuatkan kita nak merokok ?
Siapa yang patut menyedarkan kita daripada berhenti merokok ?
Siapa rasa gembira kalau kita berhenti merokok ?

Renungkan dan jawabla dalam hati anda okey ... 

Sini, saya nak kongsi sikit dengan product yang saya guna untuk berhenti merokok, saya boleh dikatakan "heavy smoker" sekarang, tak tahu kenapa tapi dah nasib kot ... keperluan rokok saya sehari sekotak lebih, huh! .. kalau kumpul semua kotak2 tu memang dapat bina model KLCC kot. Duit banyak terbazir dan mungkin penyakit datang nanti.

Berbalik dengan product yang saya nak share tadi, saya "cuba try test" product "NiQuitin". Satu kapsul NiQuitin ni mengandungi 4mg Nicotine, kalau sebatang rokok 1.5mg je kot.. Kapsul ni senang je nak makan, macam makan gula-gula tapi ada kesannya taw, kat dalam mulut kita akan ada rasa seperti benda yang mencucuk2, xla sakit sangat, nak tahu kenapa? mungkin itu la nikotine yang buat kita ketagih selama ni (bagi pehisap rokok termasuk saya). Kalau mula-mula makan kapsul ni memang rasa lain mungking selepas sebiji tu memang xnak lagi kot tapi sedap kot mcam gula-gula, tapi kalau nak berhenti merokok, kena ada azam yang tinggi! betul X? 

Kesan dari Sebiji kapsul NiQuitin : 
Saya makan sebiji, saya dapat tahan daripada merokok dalam masa 2-3 jam, kalau saya xmakan, mungkin dalam setiap 15minit saya hisap rokok, kadang-kadang kalau dah habis je sebatang rokok, tangan yang gatal nak merokok ni nak merokok lagi.

Harga dan Cara: 
Kalau kat farmasi mungkin RM70~ satu kotak, dalam tu ada 4 papan, 1 papan ada 12, jadi satu kotak ada 47 capsule, eh silap kira 48kapsul kesemuanya. Cara nak makan pula, kat dalam kotak ada bagi "description". bacalah ... 

Kat bawah ni ada sedikit gambar :



P.S : Saya tak bermaksud untuk meyinggung mana-mana pihak yang tersinggung, saya cuma ingin berhenti merokok, kurangkan merokok untuk mengelak penyakit-penyakit yang kita tak nak. I want to live longer! PEACE OUT

No comments:

Post a Comment

klikk !!!!!klikk !!!!!klikk !!!!!